lørdag den 16. juni 2012

Dilemmaet

Mit have-liv støder ofte ind i et dilemma. På den ene side elsker jeg det lidt uorganiserede look, men samtidig fascineres jeg af det stramme, enkle og velordnede look. Det er jo unægtelig modsætninger. Hver gang jeg fascineres af det stramme look kommer jeg dog til "fornuft" og vælger at holde mig til det lidt mere uorganiserede. Jeg frygter at den total velordnede stil, vil ende med at blive en belastning for mig, så jeg fortsætter ud af samme tangent.....ellers ville jeg jo også gå glip af en hvid Akeleje, som dukker op ud af det blå bag vasketøjs-/cykelskuret.

Konklusionen må være, at jeg holder den lidt uorganiserede stil herhjemme, og så nyder det stilrene look andre steder.
Dog er vores forhave meget enkel, og vel nærmest for enkel lige nu. Sagen er nemlig den, at vi efter at have omlagt forhaven for et par år siden, nu er i forhandlinger omkring det videre forløb.....og de forhandlinger trækker lidt ud.

5 kommentarer:

  1. Forhandlinger om forhaven er også gået i stå hos os.... mon det en dag lykkes....

    SvarSlet
  2. Kender godt det med, at man tiltrækkes af begge typer haver :-D
    Her har jeg! besluttet, at det skal være den afslappede stil, fordi jeg ikke kan holde til at lave havearbejde hver dag. (For her i huset er det mig der ordner haven.) Hvis jeg havde den "stramme" stil kender jeg mig selv godt nok til at vide, at jeg ville forlange af mig selv at det så ordentlig ud (uden ukrudt) Og det kan jeg simpelthen ikke klare med min ryg mere.
    Og faktisk er det en befrielse for mig, at jeg tillader der godt må være lidt ukrudt i bedene. Jeg er blevet meget mere afslappet ;-D
    Kender godt det med forhandlinger. Her i huset kan det være en virkelig hård prøvelse indtil man når til enighed. Min taktik er, at jeg siger kort det jeg mener, også holder jeg mund!!! Det er svært for mig for jeg er normalt meget talende, men det virker ;-D
    Håber i finder ud af noget :-D
    Marianne :-D

    SvarSlet
  3. Det dilemma kan jeg sagtens genkende! Og jeg kommer til samme konklusion som du: Hvis haven bliver for "stram og styret" så går jeg glip af alle de små sjove overraskelser og finurligheder. OG desuden kommer der til at blive ALT for meget SKAL og BØR, og det duer slet ikke.

    Det med at beslutninger trækker i langdrag - ja, sådan er det også her på matriklen. Jeg har faktisk fundet ud af, at hvis jeg tegner mine tanker mned - eller kan vise et udklip eller link med det, jeg godt kunne tænke mig, og understreger at det kun er et udspil, så kommer vi hurtigt meget længere i processen. Ved ikke om du vil kunne bruge det lille tip...

    Ellers dejlig weekend!

    SvarSlet
  4. Oh ja, det kender jeg også alt for godt.
    Jeg fascineres af mange typer af have........og det kan godt blive noget rod hvis man "vil det hele". Men det helt skarpe og stramme passer vist ikke til den tid jeg har tilrådighed, så det må jeg nøjes med at nyde hos andre - så kører jeg det lidt mere "loose" hos mig :o)

    SvarSlet
  5. Ja, der er mange dilemmaer. Jeg holder af ´at styre´ lidt, men kender min begrænsning. Så enkelte bede, ja der bestemmer jeg. I andre bede lader jeg stå lidt til.

    Jeg er vild med cottage-garden stilen, masser af blomster op i mellem hinanden og lidt ´styret tilfældig´, men hjemme hos mig selv føler jeg ´det roder´. Ser jeg det andre steder, synes jeg, at det er romantisk på den helt rigtige måde.

    SvarSlet