mandag den 18. juni 2012

Gertrude blomstre

Så blomstre min nye rose for første gang. Siden jeg fik  Gertrude Jekyll i Morsdagsgave, har jeg ventet spændt på at se den i blomst. Den sprang ud her i weekenden, og på trods af at planten på nuværende tidspunkt ikke er særlig stor, så er den fuld af knopper. Det lover godt.


Ved samme lejlighed fandt jeg ud af at min mand planlægger et rosenbed ved terrassen - det havde han nu glemt at informere mig om, men efter en lille finpudsning af planen, så har jeg accepteret. Det gik noget lettere end med forhaven. Grunden til at vi er gået i stå med hensyn til den videre beplantning af forhaven skyldes, at ingen af os ved, hvad vi vil. Så er der jo ikke så meget at forhandle om.
Planen er at vi rådfører os med en Planteskole i løbet af det kommende år. Forhåbentlig kan de give os nogle relevante ideer, så vi har noget at arbejde ud fra.

5 kommentarer:

  1. Jeg har lige opdaget, at den rose, der stod i haven, da vi flyttede ind er en Gertrude Jekyll. Den bliver du rigtig glad for og den dufter, så det er en fryd. Min bliver rigtig stor og rigtblomstrende.

    Mange hilsner
    Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er præcis det vi håber på - og foreløbigt ser det rigtig lovende ud:-)

      Slet
  2. Hej! har også en Gertrude Jekyll.Og som der bliver sagt så dufter den helt vidunderligt.
    Min har desværre et lidt kedeligt løv.Håber du bliver glad for din rose.
    Mange hilsener Jette (mit lille gods)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret i, at den dufter helt vidunderligt. Vi har den til at stå ved terrassen, så derfor har vi prioriteret duften højt.
      Jeg synes ofte, at bladene på roser er en stor udfordring.

      Slet
  3. Jeg er også glad for min Gertrude Jekyll! Ikke mindst p.g.a. duften.... Min har stået i en krukke i flere år og trives stadig!

    SvarSlet