torsdag den 23. februar 2012

Jeg skulle bare lige....

Ja, jeg skulle bare lige have et par tomater til frokost. På vej ind i Kiwi blev mit øje distraheret i indgangspartiet. Normalt lader jeg mig ikke aflede af mere eller mindre lokkende udstillinger, som er stillet an på de mest udspekulerede steder, men i dag faldt jeg i med begge ben. Det var frø - så jeg var jo ligesom nødt til at stoppe op og kigge.


Den anden dag ledte jeg forgæves efter hvide/flødefarvede Tallerkensmækkere, og de stod jo lige der og kaldte på mig i Kiwi. Det er jo taknemlige frø, så jeg turde godt købe dem i Kiwi. De skal bruges til at dække jorden med mellem en nyanlagt terrasse og "græsplænen" med. Der er relativ meget ukrudt i "græsplænen", så derfor må den i anførselstegn;-)
Før var der forskellige buske i det lille stykke jord. Nu er der kun en busk tilbage. To gik tabt under omlægningen, og en var blevet alt for stor og voldsom. Terrassen er ikke helt færdig endnu, men når vi når så langt, så skal der være buske der igen. Lige nu overvejer vi, hvad vi skal vælge. I denne fase skal jorden dog ikke være bar - det giver jo en masse unødvendigt arbejde.

Desuden var der lidt pluksalat. Det var ikke dyrt, så jeg prøver. Før i tiden kunne jeg dyrke flotte salathoveder, det kan jeg ikke mere - vi har nemlig fået nogle sultne snegle ind i haven. De er rigtig trælse, og jeg har ikke fundet de vise sten mht. at slippe af med dem.
Kender du en god metode, for så vil jeg da rigtig gerne høre?

2 kommentarer:

  1. Ja det nærmest springer ned i kurven til en, man er jo total forsvarsløs ;o)Milkmaid er SKØN, den har jeg haft mange gange...også indkøbt i år :o)

    SvarSlet
  2. Ja det er farligt at gå på indkøb i denne tid:-)
    Du skal nok få succes med frøene.

    SvarSlet