mandag den 26. marts 2012

Barndomsminder

Jeg er vokset op med en have-glad mor (og en far, der absolut ikke er interesseret i haven). Så jeg har mange tidlige minder fra haven - vi boede nemlig sådan, at vi skulle med ud, da vi var mindre. Om sommeren var det rædselsfuldt pga varmen og solen - dengang i 70'erne havde man jo ikke lige fundet ud af at det der med solen måske ikke var helt så sundt.
De bedste minder er fra foråret. Jeg elskede påskeliljerne, tulipanerne og ikke mindst perlehyacinterne. Jeg elsker dem stadig, og Perlehyacinterne har deres helt egen vase. Vasen skal nok komme i brug, når Perlehyacinterne er klar.


Jeg elskede at så og plante. Jeg havde et utal af eksperimenter på værelset og denne bog blev gang på gang lånt på det lokale bibliotek, da jeg blev lidt ældre - faktisk lånte jeg den for få år siden igen. Jeg tror, at jeg må låne den igen.

3 kommentarer:

  1. du er jo en født havetosse:-))
    Dejlige minder - Jeg boede i lejlighed med en asfaltgård, så jeg husker mest mine bedsteforældres haver.
    Perlehyacinterne hører også til mine favoritter.
    Ha en god dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tilbragte skam også mine første år i en lejlighed på 3. sal med tilhørende asfaltgård. Derfor skulle vi med i haven;-)
      For enden af den asfaltgård lå dog den mest fantastisk gamle have, som min mor lejede.

      Slet
  2. Perlehyasinter er rigtig dejlige, og så er de så villige til at brede sig :-)

    Føler mig noget priviligeret, at jeg er vokset op på landet.

    SvarSlet