søndag den 4. marts 2012

Hvad er dette?

Først et spørgsmål. Hvilken plante er det? Den er lille og fin + den dukker op rundt omkring i bedene her i det tidlige forår.


Anemoneknoldene (Anemone Coronaria - The Bride) er kommet i jorden. Nogle på friland og andre i potter. der var faktisk rigtig mange knolde, og hvis alle bliver vækket til live, så kan jeg også give lidt væk til andre haveinteresserede familiemedlemmer. Vi kan nemlig godt lide at udveksle planter. Så nu venter jeg spændt og utålmodigt på resultatet.


I går nød vi det skønne vejr i haven. Jeg fik klippet lidt stauder ned, og vi hyggede med et lille bål og snobrød. Snobrød er en fantastisk delikatesse, som man burde nyde lidt oftere. Jeg ærgre mig i hvert fald over, at vi ikke får det gjort så tit.



6 kommentarer:

  1. Jamen det ligner da bestemt en Scilla - den findes i mange nuancer, alt fra helt hvid til flot himmelblå.

    Det er en dejlig blomst på denne årstid.

    SvarSlet
  2. Mit forsigtige bud er tecophilea, som vist nok hedder chilekrokus på dansk. Under alle omstændigheder er det en fin forårsbebuder.

    SvarSlet
  3. Jeg synes at det er Scilla bifolia.
    Marie: Tecophilea ses lidt andeles..

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt sikkert ret - jeg har checket den.

      Slet
    2. Jeg føler mig også overbevist om at det er en Scilla bifolia, for de billeder + oplysninger jeg kan finde rundt omkring minder helt utroligt om de små planter, jeg har i haven.

      Slet
  4. Tusind tak for hjælpen - jeg havde slet ikke overvejet en Scilla:-)

    SvarSlet