torsdag den 31. maj 2012

En guldgrube

På loftet gemmer der sig numre af bladet "Haven". Vi var medlem af Haveselskabet i flere år. Medlemskabet blev sparet væk for 3 år siden. Det skete efter, at jeg ikke havde læst bladet i flere år. Overskuddet var desværre ikke til det, og jeg havde på grund af dårlig helbred pådraget mig en have-depression. Haven gjorde mig simpelthen i så dårlig humør, fordi jeg ikke kunne det samme som før. Det kan jeg stadig ikke, men nu har jeg mere eller mindre accepteret det. Så nu vil jeg have det bedste ud af situationen.

Bladene er kommet ned fra loftet, og jeg kigger og læser på livet løs - nogle af bladene er jo helt nye for mig. Det er skønt.


Loftet gemmer også på rigtig mange gamle "Bo bedre". Vi har overtaget dem fra mine svigerforældre, og de blade er også en guldgrube af inspiration. De fleste af bladene er fra 70'erne. Der er dog også en del blade fra 80'erne, men mine svigerforældre stoppede deres abonnement i løbet af 80'erne, fordi bladet blev for kommercielt.
Faktisk opdagede vi et af husene fra vores vej i et af bladene engang. Det var lidt sjovt. Måske skulle jeg kaste mig over de blade engang ved lejlighed.

7 kommentarer:

  1. Hvor var det dog godt at du gemte alle de skønne blade, der gemmer sig oceaner af god viden og inspiration. Selv har jeg købt masser af gamle "Haven" på genbrug og sender en tak til dem som heller ikke smed ud, men gav dem videre.

    Dejligt at du igen kan se glæden i haven, vi har jo alle vore op- og nedture men haven venter trofast. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har aldrig set bladene i en genbrug, men det er da det eneste rigtige at gøre, hvis man ikke vil beholde dem. De er så smukke og fuld af inspiration.

      Slet
  2. Kender kun alt for godt det ikke at kunne det samme som man kunne engang. Det er en svær en´at accepterer, men når det ikke kan være anderledes lærer man det med tiden.
    De dage jeg kan lave noget glæder jeg mig over det jeg får lavet, i stedet for at ærgre mig over det jeg ikke når.
    Lækre blade at finde frem. Jeg nøjes med de gratis blade jeg kan hente i Spar, Netto, og diverse planteskoler.
    Marianne :-D
    Ps. som Fru Friis skriver kan man være heldig at finde haveblade i genbrug eller på loppemarkeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes, at planteskolerne er begyndt at tage penge for nogle af deres blade. Tidligere fik vi fingrene i diverse gode blade om stauder, surbundsplanter, buske osv - de blade koster penge nu:-(

      Slet
  3. Jeg har fundet ud af at mit lokale bibliotek har bladene. Jeg ved ikke, om man kan låne dem med hjem, men man kan i hvert fald læse bladene på biblioteket. Så mon ikke jeg fremover af og til er at finde på biblioteket med "Haven" i hånden og måske en varm kop cacao;-)

    SvarSlet
  4. Jeg gemmer også alle mine haveblade, og elsker at læse i dem. Det med tiden til det kender jeg godt, men jeg har lang tog-transport hver dag til arbejde, og der får jeg læst. Til gengæld får jeg aldrig set TV ;-)
    Jeg er sikker på, at du kan låne "Haven" med hjem fra biblioteket. Jeg holder selv "Haven", men "Alt om haven" låner jeg på bibl. sammen med stakkevis af havebøger, som jeg tit kun får kigget billeder i ;-)

    SvarSlet
  5. Det må være lækkert med sådan en stak blade hvor næringen stadig er bibeholdt :P

    SvarSlet