søndag den 13. maj 2012

Siden sidst


  • Haven har haft besøg af en fræser.
    Katastrofeområdet har haft besøg af en fræser. Nu skal der sås græs og senere skal der stå en trampolin. Vi har været meget tilbageholdende med anskaffelsen af en trampolin, men har kastet håndklædet i ringen. Gymnastikdrengen skal have sin trampolin, så nu venter vi på at få den leveret.
  • Køkkenhaven trives.
    Kartoflerne er på vej op, persillen står flot (til en afveksling), første hold radiser er på vej. Derudover er der sået ærter, forårsløg og gulerødder. Gulerødderne er et eksperiment, som jeg ikke venter mig meget af.
    Bønnerne er ikke sået endnu, men det kommer i nær fremtid. For bønnerne kan vi ikke undvære. Faktisk er bønnerne det eneste, som bliver dyrket til fryseren.
  • Jeg har købt en hvid lavendel - min mand har uforvaren  gravet den op.
    Jeg købte en hvid lavende, som efter nøje overvejelser blev placeret i staudebedet ved æbletræet. Da jeg et par dage efter ville se, hvordan den havde det, var den væk! Pist borte. Det viste sig, at den bedre halvdel havde gravet den op. Efter eget udsagn har han måske har gravet den ned et andet sted......men jeg har ikke genfundet den.
    Jeg blev rimelig knotten, da jeg opdagede det, men nu er jeg kommet mig. Han var sikkert lykkelig over at være på arbejde, da jeg opdagede det.
  •  Rodondhendronen  blomster.Aldrig har den haft så få blomster. Den plejer at være dækket af blomster, men det er den desværre overhovedet ikke i år. Som led i en forandring i haven er alle planter omkring den blevet fjernet fornylig, så nu er det et helt enkelt bed - det skal jeg lige vænne mig til.
  • Jeg har fået en ny rose.
    I morsdagsgave har jeg fået en smuk Gertrude Jekyll rose. Den er blevet placeret lige ved terrassen. Jeg tror, at rosens blomster bliver rigtig flot op mod de granitsten, som omkranser terrassen. I hvert fald er jeg fuld af forventning. 
  • Drivhuset har fået en ny rude.....igen (det er ulempen ved boldspillende børn).
    Drivhuset mistede mange ruder i efteråret pga. storm og boldskader, de var blevet repareret. Drivhuset var fyldt op med sommerblomster og diverse andre eksperimenter. Tomaterne var mere end klar til at flytte ind.
    For 14 dage siden var der endnu en kollision mellem glas og bold, så halvdelen af døren gik i stykker. Derfor turde jeg ikke flytte tomaterne ud. Så nu er de forvoksede, men jeg håber, det kommer til at gå alligevel. Den sidste lille uge har tomatenen stået i drivhuset på trods af den manglende rude, ellers var de blevet alt for forvoksede.
    Efter en del besvær kom der glas i igen i går. Så nu må jeg have gjort klar til dem.

5 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Der sker rigtig noget hos dig.
    Fin morsdagsgave.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  3. Hi hi kender godt det med en hjælpsom mand :) Vores rodoer har heller ikke flere blomster end kan man tælle dem. Ved ikke hvad der er gået galt - om det kan være pga frosten eller for lidt vand.

    Det er en skøn rose du har fået. Den dufter helt fantastisk.

    Ha´ en god dag.

    Hilsen Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har vist ikke været for heldige med vores havemænd;-)
      Jeg kan heller ikke helt gennemskue, hvad problemet er. Jeg kan dog se, at naboernes blomstre flot. Ved nærmere eftertanke, så tror jeg ikke at vi fik gødet sidste år. Måske er det en del af forklaringen for vores vedkommende.

      Slet