torsdag den 26. april 2012

Det rigtige match

Når jeg plukker lidt Perlehyacinter, skal de stå i en bestemt vase. Sådan har det været siden 70'erne. Faktisk kan jeg ikke præcist huske, hvor vasen kommer fra. Jeg er sikker på at den er fra min Bedstemor, men om den har været min mors eller ej, kan jeg ikke huske.
En ting er dog sikker - Perlehyacinter skal i den vase.


Jeg har fået mine Perlehyacint løg fra min mor. Hun har fået sine fra min bedstemor. Jeg synes, det er lidt sjovt at tænke på at mine små løg er i familie med løg fra min bedstemor og bedstefars husmandssted - de døde begge i 70'erne, så det er jo efterhånden mange år siden.
Jeg kan godt lide planter med den slags historie - det er planter med sjæl. Det skal dog ikke afholde mig fra at anskaffe nogle hvide Perlehyacinter til  næste sæson.

Jeg er blevet gjort opmærksom på, at de forbaskede bogstavskoder ikke var slået fra, når man skriver en kommentar. Nu er de forhåbentlig væk - ellers må I meget gerne give lyd.


4 kommentarer:

  1. Sjovt, nu er du nummer to hvor jeg læser om perlehyacinter i vasen, - nu MÅ jeg vist gå ud og plukke lidt ind!
    Dine perler står perfektt i den blå vase, og det er dejligt når der er historie til planterne. Mine perlehyacinter er faktisk også fra mine forældres have, det havde jeg bare lige glemt, indtil jeg læste dit indlæg.
    Ha' en dejlig dag. :o)

    SvarSlet
  2. Jeg synes det er skøn når noget rækker bagud, og har en historie man kan fortælle.
    En fin lille vase der passer i farve til perlerne.

    SvarSlet
  3. Dejlig at have arvet sådan en smuk vase. Lige den helt rigtig vase til de skønne perlehyacinter.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  4. Både blomster og vase med en historie. Hvor er det fint.
    Jeg har også mange planter i min have, der har en historie, og det gør altså, at jeg holder mere af dem. Når jeg ved, hvor planten kommer fra, så affinder jeg mig gerne med diverse særheder, og jeg har enkelte planter, som jeg har måtte flytte rundt på flere gange, før jeg fandt et sted, hvor de virkelig trives.
    VH Nina

    SvarSlet