onsdag den 11. april 2012

Solen titter frem

Jeg måtte lige ud og kigge i haven, for lige nu titter solen frem midt i al regnen. Egentlig havde jeg mest lyst til at arbejde lidt i haven, men jeg har ondt i både ryg og arme, så jeg måtte nøjes med at kigge lidt og drømme.
Det sidste staudebed mangler, den store omgang. Jeg håber snart, at få det gjort.....eller lokke en eller anden til at gøre det for mig.


På min lille havevandring opdagede jeg en kugleprimula. Det var et dejligt gensyn, for jeg troede ikke, at der var flere tilbage. Den står i et surbundsbed, som skal laves om i forbindelse med at vi tager det bagerste af haven i vores besiddelse.
Derfor skal den lille kugleprimula flyttes, men jeg venter nu til den har blomstret.

Perlehyacinterne vokser stille og roligt - de blev sat i stå af det kolde påskevejr - så stænglerene er superkorte. Forhåbentlig får vi snart noget varme igen, så der kan blive godt vokse-vejr igen.


Til sidst vil jeg lige takke for de opmuntrende ord omkring min stakkels pelargonie. Jeg er helt sikker på at den nok skal komme flot igen.
I år har jeg planer om, at få fat i flere pelargonier igen. Engang havde jeg mange, men de gik desværre tabt. Jeg glæder mig til at gå på  jagt efter forskellige Pelargonier.



2 kommentarer:

  1. Heldige dig at du har en kugleprimula på vej. For nogle år tilbage satte jeg en hel flok og nu er der ZERO!
    Ha´en go´dag :)

    SvarSlet
  2. Du kan da nyde haven indtil da. Så vil jeg da håbe for dig, at du får det bedre for man glemmer alt omkrig sig, når haven opsluger en. Sådan har jeg det! Men vejret lokker mig ikke ud lige pt. Jeg håber på bedring for dig og din have!

    SvarSlet